RSS

Gyeo-wool-na-bi / Winter Butterfly (2011)


Her şeyin bir ilki olurmuş, bu film de benim için çevirisini yaptığım ilk kötü filmim...

Kış Kelebeği, Jinho ve annesinin hikâyesi ama ne hikâye...

Annesiyle birlikte yaşayan 11 yaşındaki Jinho, evin geçimini sağlamak için dağlara odun toplamaya gider. Arkadaşı Sung ona yoldaşlık etmektedir. Öylesine fakirlerdir ki, neredeyse yiyecek ekmekleri yok desem yeridir. Köyde yaşayan herkes sanki yaşayan zombi gibidir. Jinho’nun annesi çok hastadır ama oğlunun topladığı odunları satmak için köy meydanında saatlerce bekler durur. Kocası ve büyük oğlu ölen kadın, biricik oğlunun üzerine titrer. Jinho, ağabeyinin öldüğünü bilmemektedir, onu halen askerde sanır…


Kış Kelebeği, Kuzey Kore'de Hwanghae bölgesinde yaşayan anne ve oğlunun yaşadıklarını anlatır… Sorun da burada başlar, anlatım şekli ve oyunculuklar hiç ama hiç başarılı değildir… Tabiri caizse, at gözlükleriyle çekilmiş bir film…

Birkaç sene önce "Tarlakuşları Çiftliği" diye bir film izlemiştim. O film gibi aynı bu da…Resmen buram buram ajitasyon, propoganda kokan filmler ikisi de.Tek taraflı, gerçekçilikten uzak filmleri oldum olası sevemedim. Yazık, gerçekten sinema yapıyoruz diyen bu zihniyete yazık...



Filmin girişinde yazan gerçek hayatta yaşanmıştır lafına kafam takıldı. Yaşanmış bile olsa yaşayan karakterlerin böyle olduğuna inanmıyorum. Kuzey Kore zaten kapalı kutu bir ülke, ne çeksek millet inanır mı dediler acaba…

Resimleri, afişi ve fragmanı beni kandırdı. Kore dramlarına bir süre mesafeli dursam çok iyi olacak… Hele benim gibi köpeklere içi giden biri için, köpek etinin tavuktan daha lezzetli olduğunu yazmak bile işkenceydi. Şu Uzakdoğulular köpekleri rahat bıraksınlar artık…




Keşke çevirisini yapmasaydım dediğim ilk bireysel çevirim. 
Demek ki, her güzel afiş güzel film demek değilmiş.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 yorum:

sanikosan dedi ki...

iş yerinde aklıma geldi birden, nano'nun bloguna girip bakamadım bir türlü diye. dramla pek işim olmadığından unutmuşum tam adını :P
ama azmettim buldum, hayırlı olsun.

bu arada biliyorsun ki; afişi güzel filmler genelde kötü çıkar ve aslında her filmin çevirilmeye hakkı var yazık onlara :P

Nano dedi ki...

Sağ ol canım :)

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...